wtorek, 23 września 2014

balonik

moja mama była balonikiem
zaciskałam z całej siły pięść ze sznurkiem
a ona unosiła się gdzieś wysoko
bardzo ładna
prawie oderwana

nie miałyśmy wspólnych przygód

kiedy w końcu poszłam do szkoły
podpisała mi wszystkie zeszyty
i książki
najrówniejszymi na świecie literami

wpatrywałam się w te litery na każdej lekcji
naklejki z podpisami były wyspą
na wrogich wodach
wpatrywałam się w te litery tak długo
aż zupełnie skurczona
mogłam zwinąć się w kłębek
na naklejce
jak na wycieraczce przed drzwiami
naszego domu

a strach śmierdział sobie dalej w ławce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


WSZYSTKIE TEKSTY, FILMY, FOTOGRAFIE I RYSUNKI UMIESZCZONE NA TYM BLOGU, SĄ WŁASNOŚCIĄ MOJĄ LUB AUTORÓW, KTÓRZY UDZIELILI ZGODY NA ICH PUBLIKACJĘ.
KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE BEZ ZGODY MOJEJ LUB AUTORÓW JEST ZABRONIONE.
© Katarzyna Wasilkowska